Jak zwiększyć swój metabolizm?

Jak zwiększyć swój metabolizmMetabolizm człowieka to tempo, w jakim jego organizm spala kalorie na energię. Szybkość przemiany materii zależy od wielu czynników, w tym wieku, płci, tkanki tłuszczowej, masy mięśniowej, poziomu aktywności i genetyki.

Podczas gdy osoba nie ma kontroli nad genetycznymi aspektami ich metabolizmu, istnieją pewne sposoby, aby przyspieszyć tempo, w jakim organizm przetwarza kalorie. W tym artykule, nauczyć się dziewięciu sposobów na zwiększenie metabolizmu.

Jedzenie w regularnych odstępach czasu

Jedzenie w regularnych odstępach czasu może pomóc komuś zwiększyć metabolizm. Ciało opiera się na równowadze i regularności. Jedzenie w stałym czasie może pomóc w utrzymaniu równowagi metabolicznej.

W przeciwnym razie, jeśli osoba dużo je, to idzie na długie okresy bez jedzenia, ciało może spalać kalorie wolniej i przechowywać więcej komórek tłuszczowych. Jedzenie w regularnych odstępach czasu może zmniejszyć tę tendencję. Idealnym rozwiązaniem jest zjedzenie kilku małych posiłków lub przekąsek w odstępie około 3 lub 4 godzin.

Jedzenie wystarczającej ilości kalorii

Niektórzy ludzie pomijają posiłki jako sposób na utratę wagi. Może to jednak mieć negatywny wpływ na metabolizm. Jedzenie posiłków, które nie są napełniane, może mieć taki sam efekt. Spożywanie zbyt małej ilości kalorii może spowodować spowolnienie metabolizmu, dzięki czemu organizm może oszczędzać energię. Dorosłe kobiety potrzebują od 1600 do 2400 kalorii dziennie, w zależności od poziomu ich aktywności fizycznej, a mężczyźni od 2000 do 3000.

Picie zielonej herbaty

Chociaż badania nie zostały ostatecznie udowodnione, niektóre badania wskazują, że ekstrakt z zielonej herbaty może odgrywać rolę w promowaniu metabolizmu tłuszczu.

Tabletki musujące Bioveliss Tabs są na bazie ekstraktu z zielonej herbaty.

Zielona herbata może być dobrą alternatywą dla słodkich soków, a picie jej może pomóc zapewnić, że osoba otrzymuje wystarczającą ilość wody w ciągu dnia. Podczas gdy korzyści metaboliczne nie są pewne, 1-2 filiżanki dziennie mogą być zdrowym dodatkiem do zrównoważonej diety.

Trening oporowy podczas wykonywania ćwiczeń

Trening odpornościowy może zwiększyć metabolizm. Trening siłowy pomaga budować mięśnie, co może zwiększyć metabolizm. Masa mięśniowa ma wyższe tempo przemiany materii niż tłuszcze, co oznacza, że masa mięśniowa wymaga więcej energii do zachowania.

Ciało człowieka naturalnie traci mięśnie wraz z wiekiem. Regularny trening odpornościowy może pomóc w przeciwdziałaniu temu efektowi. Trening oporowy może wiązać się z podnoszeniem ciężarów i wykonywaniem ćwiczeń, które wykorzystują wagę ciała lub taśmy oporowe do budowy mięśni.

Picie wystarczającej ilości wody

Pozostawanie nawilżonym jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Woda jest niezbędna do optymalnego metabolizmu i może pomóc osobie schudnąć.

Do jednej szklanki wody wsyp zawartość saszetki SKINNY STIX i ciesz się smukłą sylwetką.

Jedno z badań wykazało, że dodanie 1,5 litra wody do zwykłego dziennego zużycia wody zmniejszyło średnią masę ciała i wskaźnik masy ciała w grupie kobiet z nadwagą w wieku 18-23 lat.

Zmniejszenie stresu

Stres wpływa na poziom hormonów i może powodować, że organizm wytwarza więcej kortyzolu niż zwykle. Kortyzol jest hormonem, który pomaga regulować apetyt. W 2011 r. naukowcy znaleźli nieprawidłowy poziom kortyzolu u osób doświadczających zaburzeń w odżywianiu.

Niezdrowe odżywianie, w tym umiar żywieniowy i pewne obawy związane z wagą, może prowadzić do niezdrowych wzorców żywieniowych, które mogą zakłócać metabolizm. Stres jest również ściśle związany z jakością snu, który może wpływać na metabolizm.

Próba treningów o wysokiej intensywności

HIIT Podobnie jak w przypadku treningu siłowego, intensywny trening interwałowy (HIIT) może zwiększyć metabolizm. Osoba może skorzystać na dodaniu elementów obu tych elementów do treningu.

HIIT to alternatywa dla stabilnego kardiochirurgii. Bieganie, pływanie lub jazda na rowerze w trybie ciągłym to przykłady stabilnego cardio. Zamiast tego, może to pomóc w wypróbowaniu rutyny, która obejmuje naprzemienne okresy wzmożonej i mniejszej intensywności ćwiczeń.

Może się to wiązać ze sprintem przez 1 minutę, a następnie chodzeniem przez 2 minuty lub przełączaniem pomiędzy krótkimi impulsami jumping jack’ów i okresami rekonwalescencji.

Dużo snu. . . .

Kiedy osoba zasypia zbyt mało, ciało uwalnia hormon, ghrelin, który może sprawić, że osoba poczuje się głodna. Uwalnia również mniej leptyny, hormonu, który pomaga człowiekowi czuć się pełnym.

Odpowiedni sen może pomóc w zapewnieniu, że te hormony pozostaną zrównoważone. Może to uniemożliwić osobie przejadanie się. Podczas gdy właściwa ilość snu różni się w zależności od osoby, badania sugerują, że dorośli potrzebują co najmniej 7-8 godzin na dobę.

Dużo witamin z grupy B

Banany są dobrym źródłem witamin z grupy B. Witaminy z grupy B odgrywają istotną rolę w metabolizmie. Niektóre kluczowe witaminy z grupy B to B1 (tiamina), B2 (ryboflawina) i B6 (pirydoksyna).

Witaminy z grupy B znajdują się w wielu produktach spożywczych, w tym:

  • banany
  • pieczone ziemniaki
  • jajka
  • sok pomarańczowy
  • masło orzechowe
  • groszek
  • szpinak
  • żywność pełnoziarnista